Załoga Delphia Yachts/Pantaenius Mistrzem Polski klasy Delphia 24 OD!

2014 DMP D24 fot.Modelski 1

Dobiegły końca rozgrywane na wodach Zatoki Gdańskiej Długodystansowe Mistrzostwa Polski klasy Delphia 24 OD (11-13.07.2014). W trzydniowych regatach załogi walczyły na różnych trasach: od gdańskich Górek Zachodnich przez Sopot, aż po Gdynię i Hel. Tytuł Mistrza Polski, z 10-punktową przewagą, wywalczył nasz zespół, Delphia Yachts/Pantaenius w składzie Michał Korneszczuk, Jacek Przybylak, Jarosław Wróblewski, Mateusz Żmudziński.

W ciągu 3 dni Długodystansowych Mistrzostw Polski klasy Delphia 24 OD, przy sprzyjających wiatrach, które pierwszego dnia przekraczały nawet 20 węzłów, rozegrano 4 wyścigi. Mistrzostwo wywalczyła załoga Delphia Yachts/Pantaenius. Pierwszy start, który odbył się w piątek, był najdłuższy – z Górek Zachodnich, przez Sopot, nawrót pod Helem i na metę w Sopocie. Wówczas też najsilniej wiało. Tak o wyścigu opowiadał sternik mistrzowskiej załogi, Michał Korneszczuk:

– Wyścig był bardzo wymagający, głównie nawigacyjnie. Wytyczony został naprawdę długi dystans, aż 30 mil. Nasza załoga świetnie poradziła sobie w pierwszym etapie, gdy wiał silny wiatr, dochodzący nawet do 23 węzłów. Inaczej niż konkurencja postanowiliśmy nie stawiać genakera, a wykorzystywaliśmy każdą falę, dzięki czemu w Sopocie wysunęliśmy się na prowadzenie. Później była długa, 8-milowa halsówka niemal pod sam Hel. W oddali widzieliśmy pięknie oświetlone domki – malowniczy widok… aż zamarzyliśmy o zejściu na ląd. Czekał nas jednak jeszcze kawał drogi. Ponownie dzięki dobrej nawigacji znaleźliśmy punk zwrotny: stalową bojkę, niknącą pośród wysokich fal i obraliśmy kurs na metę, przy sopockim Molo – opowiadał Michał Korneszczuk. – Był to dość męczący wyścig. Długi, do tego konkurencja nie dawała nam wytchnienia, więc trzeba było trzymać tempo. Osiągaliśmy prędkości powyżej 16 węzłów, przy wysokich falach. Emocji było co nie miara – wspomina Michał.

2014 DMP D24 fot.Modelski 2

W sobotę załogi dwukrotnie ścigały się na trasie pomiędzy Sopotem a Gdynią i w obu zespół Delphia Yachts/Pantaenius przekraczał metę na drugiej pozycji. Ostatniego dnia żeglarze popłynęli z Sopotu do Górek Zachodnich. O niedzielnym, ostatnim starcie, opowiedział nam załogant zwycięskiego teamu, Mateusz Żmudziński:

– Dzisiejszy wyścig, w porównaniu do dni poprzednich, był lżejszy: spokojne morze i dużo wiatru, dzięki czemu większość trasy przepłynęliśmy na kursie pełnym na genakerach. Niemal przez całą trasę lekko się tasowaliśmy w gronie pierwszych pięciu łódek, co chwilę ktoś wysuwał się na prowadzenie, więc było bardzo ciekawie. Ostatni odcinek trasy, pod wiatr, był równie intrygujący, gdyż zebrała się grupa załóg, ale rozpłynęliśmy się w różne strony, a jeden z jachtów popłynął zupełnie inaczej niż wszyscy, ale także im się udało i popłynęli dobrze – powiedział Mateusz Żmudziński. – Mistrzostwa były bardzo udane. Dopisała nam pogoda, organizacyjnie – świetnie. Wszyscy dobrze się bawili i na pewno będziemy wspominać te Mistrzostwa przez długi czas, z dużym uśmiechem – dodał.

Wszyscy zawodnicy oraz sędziowie podkreślali nie tylko świetną pogodę, ale także wyśmienitą organizację Długodystansowych Mistrzostw Polski, za którą stała m.in. Delphia Yachts. Z zawodów jest także zadowolony Maciej Kot, dyrektor ds. Marketingu Delphia Yachts:

– Właśnie zakończyliśmy II Długodystansowe Mistrzostwa Polski klasy Delphia 24 OD. Frekwencja dopisała, z czego jako organizator jestem bardzo zadowolony, również pogoda – a to jest przecież drugi najważniejszy czynnik. Z opowiadań zawodników wiem, że były to dla nich trzy dni świetnego żeglowania i naprawdę niezapomniane przeżycia, które będą jeszcze długo wspominać. Dla mnie jest to duży sukces i wielka radość, że udało nam się zorganizować takie mistrzostwa, które pozytywnie zapadną w pamięć zarówno startującym załogom, jak i nam, organizatorom – podsumował trzydniowe zmagania Maciej Kot. Rzeczywiście, w ciągu tego weekendu warunki zmieniały się jak w kalejdoskopie, ale, co najważniejsze, wiatru nie zabrakło.

Podium II Długodystansowych Mistrzostw Polski klasy Delphia 24 OD

1. POL 26: Delphia Yachts/Pantaenius – Michał Korneszczuk, Jacek Przybylak, Jarosław Wróblewski, Mateusz Żmudziński

2. POL 12: Star Telekom – Waldemar Sałata, Piotr Przybylski, Mariusz Ambroziak, Marcin Rymer

3. POL 11: Vectra – Paweł Oskroba, Remigiusz Horodyski, Krzysztof Łodyga, Jacek Dydyń

Pełne wyniki i zdjęcia dostępne są na stronie Stowarzyszenia Regatowego Delphia 24 OD www.delphia24.pl i profilu Stowarzyszenia na Facebooku.